
Definities
In deze algemene voorwaarden gelden de volgende definities:
Klant: een consument of bedrijf, afnemer van een product of dienst bij de kliniek.
Dienst: alle huidtherapeutische (be)handelingen
Product: een aan een dienst gerelateerd product.
Schriftelijk(e): per brief, e-mail, sms, website, advertenties/of sociale media.
Overmacht: een niet aan de kliniek toerekenbare oorzaak (zoals arbeidsongeschiktheid, stroom- of internet-storing, terrorisme, wateroverlast, extreme file, extreem weer, een niet beschikbaar product), waardoor nakoming redelijkerwijs niet van de de kliniek kan worden gevergd.
Geheel van afspraken
- S.A.S. Clinic zal alle behandelingen overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, zelfstandig en naar goed eigen inzicht en vermogen uitvoeren, in de vorm van een inspanningsverplichting, in de kliniek en/of op een locatie die de klant aangeeft.
- S.A.S. Clinic is lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (met Geschillencommissie) en het kwaliteitsregister paramedici en volgt haar richtlijnen.
- Kennelijke fouten, verschrijvingen en/of typefouten in Schriftelijke uitingen van S.A.S. Clinic en te laat geaccepteerde aanbiedingen of offertes zijn niet bindend voor S.A.S. Clinic.
Verplichting van de klant
- Omdat S.A.S. Clinic Bollenstreek dienst en/of het product baseert op informatie die de klant verstrekt, verstrekt een klant de de kliniek tijdig de juiste, complete informatie die voor een dienst of product relevant is of kan zijn, zoals bijvoorbeeld allergieën, medicijngebruik, ziektes of lichamelijke gebreken
- De klant zorgt er zelf voor dat vóór de start van een dienst de te verzorgen lichaamsdelen zo goed mogelijk schoon zijn en dat de klant ook tijdens de dienst deugdelijk gekleed is en blijft.
- Een klant dient instructies van de kliniek rondom producten en/of eigen nazorg tijdens en na het verlenen van de dienst op te volgen.
Prijzen, reiskosten, betaling
- S.A.S. Clinic maakt haar (richt)prijzen kenbaar op de website, in prijslijsten en via offertes. Deze kunnen per persoon\aandoening of indicatie afwijken.
- S.A.S. Clinic mag prijzen doorlopend redelijkerwijze aanpassen als dit aantoonbaar het gevolg is van gestegen inkoop- of marktprijzen, van een wetswijziging of van een wijziging in BTW of andere belasting.
- S.A.S. Clinic rekent bij het verrichten van een dienst buiten de de kliniek 35.00 extra euro per bezoek.
- Schriftelijke aanbiedingen gelden gedurende de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
- Betaling gebeurd contant of pin direct nadat de dienst is verricht.
- Blijft betaling na 30 nog steeds uit dan schakelt S.A.S. Clinic een incassobureau in. Deze rekenen 40 euro bovenop het oorspronkelijke bedrag
Cadeaubonnen:
- zijn enkel te besteden bij S.A.S. Clinic.
- zijn enkel te besteden bij de locatie in Sassenheim
- cadeaubonnen zijn 3 jaar geldig.
- cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor (contant)geld.
- het is mogelijk dat in overleg met de kliniek de behandeling wordt veranderd.
- indien het totaalbedrag hoger is dan het bedrag op de cadeaubon dient deze middels contant of pin aangevuld te worden.
- het is niet toegestaan de cadeaubonnen te vervalsen, te ondermijnen of enigszins aan te tasten.
- het is niet toegestaan de cadeaubonnen op enigszins commerciële doeleinde te gebruiken.
Aansprakelijkheid
- S.A.S. Clinic kan alleen aansprakelijk zijn voor directe schade aan de klant, waarbij sprake is van grove nalatigheid, roekeloosheid of opzet. De kliniek is (dus) niet aansprakelijk voor indirecte schade (zoals geschade of gederfde inkomsten, gemiste besparingen of verminderde goodwill).
- Als een klant zijn verplichtingen schendt, is de kliniek k niet aansprakelijk voor de gevolgen daarvan.
- De aansprakelijkheid van de kliniek is beperkt tot de uitkering van de aansprakelijkheidsverzekeraar plus het eigen risico, met als maximum het bedrag van de lopende dienst of het laatste product.
- De kliniek is niet aansprakelijk voor de gevolgen van overmacht.
Annuleren en overmacht
- Een klant kan een gemaakte afspraak alleen schriftelijk annuleren of verzetten en betaalt bij annuleren, verzetten of niet-verschijnen binnen 24 uur een bedrag van 50% van de geboekte tijd.
- Indien de klant later dan de afgesproken tijd voor de behandeling aankomt, magde kliniek de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant doorberekenen.
- In geval van overmacht kunnen de klant en de kliniek gemaakte afspraken herzien of ontbinden.
Klachten, garantie en toepasselijk recht
- Herroeping van door de kliniek geleverde producten is niet mogelijk omdat het producten betreft die zijn geleverd overeenkomstig specificaties van de klant en/of die zeer persoonlijk van aard zijn.
- Een klacht over een dienst of product moet schriftelijk, binnen redelijke tijd, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij de kliniek. Bij een acute, lichamelijke reactie op een dienst of product van de kliniek, is een redelijke tijd één a twee dagen na het ontstaan van de reactie. De de kliniek zal zo spoedig mogelijk (bij een lichamelijke reactie binnen 48 uur na ontvangst), maar uiterlijk binnen veertien dagen schriftelijk op de klacht reageren.
- Een klant verschaft de kliniek voldoende informatie, toegang en een redelijke tijd om de oorzaak aan een klacht te onderzoeken en eventueel weg te nemen.
- S.A.S. Clinic helpt vaak klanten met een medisch probleem en de dienstverlening is sterk persoonsgebonden. Omdat het een inspanningsovereenkomst betreft, omdat de kliniek niet kan nagaan in hoeverre een klant adviezen en/of instructies opvolgt en omdat andere factoren van invloed (kunnen) zijn op het resultaat bij een klant, kan de kliniek geen resultaat garanderen. Wel kan de kliniek gehouden worden aan de richtlijnen van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten of het kwaliteitsregister van paramedici en het leveren van een kwaliteit die van een deskundige op haar gebied mag worden verwacht.
- Product garantie betekent S.A.S. Clinic een product repareert of gelijkwaardig vervangt.
- Het melden van een klacht schort de betalingsverplichting van de klant niet op.
- Indien de klant vindt dat S.A.S. Clinic de klacht niet goed of onvoldoende heeft afgehandeld, kan de klant zich wenden tot de Geschillencommissie van het kwaliteitsregister paramedici (https://www.kwaliteitsregisterparamedici.nl/klp/klacht/default.aspx)
- Op het geheel van afspraken tussen de klant S.A.S. Clinic is Nederlandsrecht van toepassing, tenzij de wet anders bepaalt.